ELA, Estudios de Ling. Aplicada

ELA 57 Julio-2013 (en prensa)

Artículos

Sobre la enseñanza de una gramática del sentido
Patrick Charaudeau

Task-type and vocabulary-related difficulty in CMC
Marisol Fernández-García
Asunción Martínez-Arbelaiz

Funciones narrativas y verbos de estado en español como LE
Beatriz G. Granda
Rafael Salaberry

Caracterización de dos géneros académicos a la luz de la metáfora gramatical: un estudio sistémico-funcional
Daniel Rodríguez-Vergara

El experimentante en los predicados emocionales: codificación lingüística y significados prototípicos asociados
Lucía Gómez Vicente

Reseñas

En Marche! Initiation à la lecture en français. Quevedo, A., Rendón, V., Canuto, J. (Coord.)
Noëlle Groult Bois

Desarrollo lingüístico y cultura escrita. Puntos, acentos, historias, metáforas y argumentos. Karina Hess Z., Sofía A. Vernon, Gabriela Calderón y Mónica Alvarado (Coords.)
Victoria Zamudio Jasso

Survival and Development of Language Communities: Prospects and Challenges. F. Xavier Vila (Ed.)
Virna Velázquez Vilchis

 

+ info: http://ela.cele.unam.mx/#

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s